Jedan od suosnivača, Aleksandar Đerić je već godina homebrewer. Zajedno smo eksperimentisali i jednom prilikom, za proslavu doktorata, napravio je posebno pivo koje smo nazvali dr Đerino i dr Vanjino pivo. Etikete smo uradili na štampaču, a na samoj proslavi pivo je zasenilo sva pića, a promocija doktora nauka se pretvorila u promociju piva. Svi naši gosti bili su oduševljeni. Tako se rodila ideja da izađemo na tržište. Registrovali smo firmu Carstvo piva d.o.o. sa sedištem u Novom Sadu u januaru 2017. Posao vode dve porodice, Đerić i Joković. Izrada biznis plana, brendiranje i istraživanje tržišta trajali su pola godine, a prve dve etikete pojavile su se u februaru 2017. godine. Osnivački ulog sa kojim smo počeli je oko 200.000 dinara, a za početak je bilo potrebno oko milion dinara. Najveći rashodi su uvoz visokokvalitetnog slada, kvasca i hmelja, kao i pivarske opreme.
Prva dva piva koje smo skuvali su Car red ale, pivo kuće, i Mandarin pale ale. Imali smo veliku pomoć svih prijatelja iz raznih branši, od iskrenih saveta i pomoći malih pivara do grafičkih rešenja, izrade gadžeta i naravno degustacije.
Koncept je zamišljen tako, da u zavisnosti od vrste hmeljeva, ukusa i stilova, piva dobijaju vladarske titule iz celog sveta. Svako pivo, svaka etiketa ima svoju malu šaljivu priču. U skladu sa biznis planom orijentisani smo na proizvodnju piva vrhunskog kvaliteta, edukacije potrošača i podizanju svesti o plemenitosti ovog pića. Proizvodnja kraft piva je vrlo zahtevna i na početku smo morali da savladamo ogromne prepreke. Piva se proizvode bez aditiva i pasterizacije i neophodni su vrlo kompleksni uslovi od kuvanja do krajnjeg potrošača. Neophodna je vrhunska higijena pri kuvanju i flaširanju, a potom i u ugostiteljskim objektima. Ukoliko se pivo ne drži na određenoj temperaturi ili se točilice ne održavaju kako treba, pivo brzo gubi svoja svojstva. Upravo zbog toga smo mnogo radili na edukaciji ugostitelja i pre ulaska u neki objekat radimo obuku zaposlenih o čuvanju, serviranju, svojstvima i slaganju sa hranom i redovno ih obilazimo.
Problemi malih pivara su ogromni. Male pivare plaćaju akcizu kao i velike industrijske pivare, dok recimo vinari uopšte ne plaćaju akcizu iako je procenat alkohola u vinu znatno veći. Legislativa je u haosu.Hmeljarstvo je potpuno uništeno u Srbiji, a nekada je Vojvodina bila svetska sila u hmeljarstvu. Malo je poznato da je 1921. godine u Vojvodini bilo 20.000 ha pod hmeljom, a te iste godine je održan kongres hmeljara i određivana svetska cena i proizvodnja za narednu godinu. Ništa bolje stanje nije sa pivskim ječmom. Država tek počinje sa subvencijama za hmeljarstvo, a zanatsko pivo je još na marginama. Možda je najveći problem plasman. Velike pivare sa ugostiteljima sklapaju ugovore po kojima se ugostitelji vezuju za jednu pivaru. To nama, malim pivarima, u potpunosti zatvara vrata ogromnog dela tržišta. Kraft piva se uglavnom plasiraju u kraftšopovima i pabovima kojih je sve više, posebno u velikim gradovima.
Za nas su veoma važni festivali zanatskog piva, kao što je festival u Novom Sadu ili Dani Vajferta u Pančevu. To je prilika da se umrežimo sa ostalim proizvođačima ali i izađemo sa proizvodima pred prave poznavaoce zanatskog piva,a takvih je sve više. Desilo nam se u Novom Sadu da je jedna devojka odmah pogodila tri od četiri vrste hmelja u jednom pivu.
Danas imamo četiri vrste piva: Car, mandarin, Despot i Harambaša (pale ale, red ale, stout i IPA) i plan nam je da do kraja godine oženimo Cara. Trenutno se radi na petom pivu koje će biti lagani pilsner i zvaće se Carica. U srednjoročnom periodu planiramo otvaranje sopstvenog pogona kapaciteta 1000 litara i osnivanje udruženja koje će se boriti protiv monopola velikih pivara i stvaranja boljih uslova na tržištu i olakšica koje postoje i u EU i regionu.
San nam je da od našeg hmelja i slada napravimo vrhunsko pivo. Jedna od ideja je i da eksperimentalno podignemo mali hmeljarnik.
Naši ljudi su izuzetno vredni i snalažljivi, mislim da samo nedostaje malo podsticaja države i hrabrosti, koju smo svi u kriznim vremenima izgubili, da se ljudi okrenu privatnom biznisu. Zadovoljstvo kada proizvedete nešto sami i za to dobijete pohvale i verne kupce je neopisivo. Savetujemo svima da pokrenu svoj biznis ali i da rizike drže pod kontrolom. Pre pokretanja biznisa vrlo je važno oslušnuti tržište i pronaći nišu gde se može plasirati neki proizvod ili usluga.
Iako sve radimo sami i ulažemo mnogo vremena i novca, sami radimo distribuciju, hosting na festivalima, do sada nismo požalili što smo pokrenuli ovaj posao.
Posetite Facebook stranicu klikom OVDE